Välkommen till we deserve better bloggen!



Hejsan och välkommen till vår blogg där vi kommer att lägga ut massa videoklipp,bilder,tips på självförsvar m.m inom kort tid.
Vi är unga tjejer på 16 årsåldern som vill starta ett projekt om att hjälpa unga tjejer från 13 års åldern till 19 som blir utsatta för våldtäkt,misshandel,kränkningar osv.
Vi som medverkar heter Rebecca,Mergime,Sandra&Sumeyra.
Är det något ni undrar över så är det bara att skriva i kommentarsfältet.
we deserve better,vi kan göra en förändring tillsammans.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej.



Jag fick en smisk på gumpen av en främmande man på bussen idag.



Jag sa ingenting utan gick och satte mig.



Vad skulle ni ha gjort i samma situation ?



/Sara

2009-01-22 @ 20:21:21
Postat av: We deserve better

Svar till sara:Vi skulle sagt till.Du behöver inte starta ett bråk utan bara säg till att det han gör är fel&idiotiskt.Det är din kropp och ingen har rätt att röra dig mot din vilja.

2009-01-22 @ 21:18:52
URL: http://wwwwdb.blogg.se/
Postat av: anonym

hej ... om man blir våldtagen vad ska man göra då? om man nt vågar polisanmäla för han hotat mig? och om man nu gör de så kommer han nt ens få ett årsfängelse så han kommer komma ut igen och kanske gör samma sak igen? hur ska jag göra för att förhindra allr sånt?

2009-01-25 @ 22:50:26
Postat av: WDB

Till anonym:Detta låter allvarligt!Eftersom du inte vågar berätta för polisen så borde du nog boka tid hos ungdomsmottagningen,eller boka tid hos din kurator.Du behöver någon att prata med.Du hittar numret till ungdomsmottagningen på vår hemsida,där står bland annat deras öppet tider för att ringa in och boka tid.Du kan även ringa in till BRIS,där kan du fråga frågor anonymt.

2009-01-25 @ 23:00:18
URL: http://wwwwdb.blogg.se/
Postat av: misshandlad

hej tjejes. det e so her att jag har blivit voldtagen och misshandlad men vogar nt saja det till nogon va ska jag gora help me

2009-01-27 @ 20:01:24
Postat av: WDB

Svar till Misshandlad:Hej,tycker att du borde söka hjälp hos antigen ungdomsmottagninen eller din kurator.Dom har tystnadsplikt så det är inget att oroa sig över.Känner du dig inte bekväm så kanske du har en bra vän du kan prata med.Det är jätte viktigt att prata ut saker.Du kommer att må mycket bättre./WDB

2009-01-27 @ 21:39:04
URL: http://wwwwdb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0